Pirkimas internete 2010

2010 04 27 @ 07:51  ›  Kategorijos: Verslo aplinka

Šių metų žiemą bent kartą per 6 mėnesius internetu naudojosi 58 proc. 15-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Tai yra 7 procentiniais punktais daugiau nei 2009 m. žiemą. Kaip ir interneto skvarbos, elektroninės prekybos rodikliai Lietuvoje auga. Šią žiemą internete pirko daugiau nei 29% (289 tūkst.) 15-74 metų amžiaus internetu besinaudojančių Lietuvos gyventojų. Tai 5 procentiniais punktais daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.
Didžiausia dalis (39%) perkančiųjų internete naudojosi el. prekyba rečiau nei kartą per 6 mėn., penktadalis jų (22%) – bent kartą ar kelis per pastaruosius 6 mėn., beveik 18% – bent kelis kartus per 3 mėnesius. Kasdien internete pirko 0,9% besinaudojančių el. prekyba.

Nors internetu naudojasi daugiau moterų nei vyrų (atitinkamai 52% ir 48%), naudojant el. prekybą, ši proporcija keičiasi: vyrai sudaro 51% pirkėjų internete, tuo tarpu moterys – 49%. El. pirkėjų struktūrą pagal amžių išlieka panaši kaip ir praėjusiais metais žiemos laikotarpiu. Matyti, kad aktyviausi pirkėjai internete buvo 20-29 metų amžiaus Lietuvos gyventojai, sudarę trečdalį perkančiųjų tinkle, mažiausią dalį sudaro 50-74 metų amžiaus pirkėjai.

Kartu su interneto skvarbos rodikliais, kaimo vietovėse išaugo ir perkančių internete skaičius. 2009 m. žiemą kaimo vietovių gyventojai sudarė 11% pirkėjų tinkle, tuo tarpu 2010 žiemą kaimo vietovių gyventojų pirkimas internete išaugo 54 % (iki 17 %).

  • 2009 m. žiemą teigusių, kad pirko internte buvo 162, o 2010 m. žiemą – 279 respondentai.

Kaimo vietovė – iki 2 tūkst. gyventojų
Miesto vietovė – daugiau nei 2 tūkst. gyeventojų

Tinkle įsigytos prekės ir paslaugos

Lyginant su praėjusiais metais, populiariausios tinkle įsigytos prekės ir paslaugos išlieka panašios. Šiemet dažniausiai internete perkami bilietai į renginius, teatrą, kiną, lėktuvų bilietai, drabužiai, batai, aksesuarai bei knygos, muzika, DVD, žaidimai. Nors telefonai, leidinių prenumerata, sporto, laisvalaikio ir turizmo prekės buvo mažiausiai populiarūs tarp pirkėjų internete, matyti, kad šiemet šias prekes įsigijo dažniau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. Taip pat dažniau buvo perkama buitinė elektronika, prekės vaikams ir kūdikiams.

2009 m. ir 2010 m. Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas, palyginamieji žiemos periodų duomenys

2009 m. žiemą apklausta 1476 Lietuvos gyventojų 15-74 metų amžiaus
2010 m. žiemą apklausta 1687 Lietuvos gyventojų 15-74 metų amžiaus

Šaltinis: TNS LT


Komentarai

Komentarų nėra.

Palikti komentarą